Thursday, November 4, 2010

相片

妹妹用简讯告诉我,我的旧相片没了.
我老家爆水管, 我的旧相片泡水, 完了.

哎哟!
哎哟哟!

我一直想要好好整理它们,
将它们scan起来, 存电子版的.
没了, 完了!

哀悼我的旧相片,
我的记忆本!

之前, 我的旧情书被白蚂蚁吃了,
恨得牙痒痒.
如今, 又失去旧相片,
哎哟!

学习到什么?
莫待无花空折枝!

还好, 我的老朋友还在我身边,
没少,
一个也不能少!

2 comments:

Anonymous said...

I am touched by what u wrote. The ways u looked and felt about things that happened around u. It looks as if i am reading a book .

Yuin said...

Thank you very much.